Nu kör vi igen.

Skål på näsan, nu smäller det igen. Vare sig ni vill eller ej. Men ni kan vara lugna, för inom en snar framtid lessnar jag och slutar.

Imorn är det tenta, men den är i princip redan bortglömd. För på eftermiddagen blir det först pulka och framåt kvällningen ska det intas kolhydrater, dansas, skrikas och ramlas som aldrig förr. Så, dagens (eller rättare sagt morgondagens) ekvation blir helt enkelt:

Pulka på is + stort intagande av alkoholhaltiga drycker + dans tills jag blir utslängd
=
Kraftigt fredagsvrak med ont i bak

(Denna ekvation skulle då kunna ses som en multipel logistisk regressionsmodell där det förväntade y-värdet är sannolikheten för att jag är ett kraftigt fredagsvrak med ont i bak. Det kan även tänkas att interaktionstermen "stort intagande av alkoholhaltiga drycker*dans tills jag blir utslängd" skulle vara signifikant i detta fallet men jag väljer att bortse från denna eftersom att det finns ickestatistiker som läser denna blogg. Om nu någon läser.)

Kommentarer
Postat av: Theres

Detta verkar som om det skulle kunna resultera i en modell med oanade användningsoråden. Dags att börja samla in observationer kanske? ;P

2010-01-21 @ 00:51:33
Postat av: Hannes

Se till att håll dagen på samma nivå så du inte får en massa interaktionsskit!

2010-01-21 @ 12:42:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0